Tuesday 27 January 2009

Orang Parit masuk KeAdilan

25 Januari 2009 (Ahad)
Dato Nasharudin Hashim ADUN Bota, Parit telah tekad untuk keluar dari Parti umNO dan mengumumkan menyertai PKR di hadapan Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Saya yang kebetulan sedang mesyuarat Persatuan Keluarga Deraman di Kg Tua, Blanja Kiri Parit, Perak terus mengajukan soalan pada mak saudara dan sepupu semua. Semua tergamam!!!! Sebabnya umNo telah mengumumkan ceruk rantau negeri Perak bahawa bulan Mac nanti akan belaku pertukaran Kerajaan dari Pakatan Rakyat kepada BN selepas Najib ambil alih kuasa.

Adakah akan wujud teori domino selepas ini di Perak? Perlukah ahli umNo menyertai Kerajaan Pakatan Rakyat untuk mengimbangkan kuasa kerajaan negeri yang majoritinya bukan Islam? Itulah cakap-cakap rakyat di Perak.

"Cuma orang Parit je boleh ngajor deme!!" sms saya terima dari sahabat rapat apabila ditanya berita tergempar DUN Bota ini. Buat masa ini ulasan selari akan terus kedengaran.

Kebetulan seorang Hj. yang baru join pejabat juga utusan yang dihantar oleh UMNO bertemu Dato Nasharudin. "Dia hilang income. Anak-anak yang belajar oversea semua kena panggil balik." Kata hj tersebut yang merupakan play maker UMno di Parit.

Perjuangan kita bagaimana?

No comments: